991 GT2 RS CS 25 2022m.

Naujausias Garažas 9:11 kolekcijos eksponatas – Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25. Tai rečiausias pastarųjų metų Porsche automobilis, sukurtas Porsche Motorsport ir lenktynių partnerio Manthey Racing bendradarbiavimo 25-mečio proga – iš viso jų pagaminta vos 30. Kol kas nepavyko rasti informacijos, kad toks automobilis būtų viešai pristatytas visuomenei ar žiniasklaidai, taiga kolekcijos įkūrėjas Aurelijus Rusteika kviečia susipažinti su šiuo retu technikos kūriniu: Šiaurės Amerikai atiteko tik 6 tokie automobiliai, nemaža jų dalis iškeliavo į Aziją, vos keliolika liko Europoje.

Automobilis skirtas važinėti tik uždaroje trasoje. Jame yra viskas, ko reikia lenktynėms. Telieka užsidėti šalmą, spausti kairėje vairo pusėje esantį starto mygtuką ir, pabudinus už nugaros tupintį žvėrį, vairuoti bolidą į trasą. Ar tokį automobilį gali suvaldyti eilinis vairuotojas, o gal jis paklūsta tik labai patyrusiam lenktynininkui?

“Norėdama, kad jų gaminami sportiniai automobiliai būtų prieinami kuo platesniam vairuotojų ratui, Porsche ėmė tobulinti jų sukibimą” – pasakoja Aurelijus Rusteika. – Ankstesni GT2 serijos modeliai kuluaruose buvo vadinami „našlių“ automobiliais, mat juos mažiau patyrusiems pilotams buvo sunku suvaldyti, taigi įvykdavo daug avarijų. Pastarojo meto GT2 ir GT3 serijos mašinos tapo lengviau valdomos, saugesnės. Pavyzdžiui, su savo GT2 Clubsport nė karto nesu apsisukęs trasoje. Jis važiuoja tarsi bėgiais, elektronika, reguliuojanti galinės ašies praslydimą, veikia nejuntamai, bet patikimai. Taigi manau, kad ir naujasis modelis bus toks pat saugus. Žinoma, prie jo vairo negali sėsti bet kas, tačiau nors šiek tiek lenktynių duonos ragavęs vairuotojas – gali.“

Automobilio techninės savybės įspūdingos: galinėje dalyje įmontuotas šešių cilindrų, 3,8 litro, 700 arklio galių variklis. Visą šią galią transmisijai perduoda septynių laipsnių PDK pavarų dėžė. Kaip ir kiti Clubsport serijos automobiliai, šis turi reguliuojamą sportinę pakabą su Porsche stabilumo valdymo sistema (PSM), anglies pluošto kėbulą.

Pagerintos automobilio aerodinaminės savybės – variklio gaubte yra platūs ortakiai, aušinantys priekinėje dalyje esančius radiatorius. Pastarieji nuo automobilio priekio atitraukti labiau į vidurį, kad aušinimo sistema susidūrimo metu mažiau nukentėtų. Platūs šoniniai ortakiai prispaudžia galinę automobilio dalį.

Automobilio salonas yra minimalistinis ir labai panašus į GT2 RS Clubsport. Jame yra vienintelė vairuotojo sėdynė, saugos lankai, priekiniame skyde – valdiklių blokas.

Pasak Aurelijaus Rusteikos, šis modelis turi daugybę naujovių, kurios bus įdiegtos tik būsimuose GT2 ir GT3 serijos automobiliuose. Lenktynininko nuomone, tai maža paslaptis, kurią gamintojas atskleidė tik trisdešimčiai vairuotojų.

Automobilio kėbulas, papuoštas ryškiai žaliais akcentais, pabrėžiančiais jo funkcinę aerodinamiką, įkvėptas Manthey GT3 R modelio, kurį dėl šios spalvų schemos Niurburgringo lenktynių gerbėjai pavadino Grello.

Šis automobilis, kaip ir kiti eksponatai, bus padovanotas Viešosios įstaigos kolekcijai, kuri bus atvira visuomenei. Lietuvos benzingalviai gali didžiuotis, kad vienas toks unikalus “bolidas” yra ir Lietuvoje.

Specifikacija

Variklis

3,8 l., 6 cilindrų, 2 turbokompresoriai

Pavarų dėžė

7 laipsnių, PDK

Galia

700 AG / 7 000 aps./min.

Svoris

1 380 kg

Pagreitis

Maksimalus greitis

Sukimo momentas

Pagaminta

30 vienetų

Vairuotojo vertinimas